Raporty i ekspertyzy

Firma doradcza EY przygotowała praktyczny poradnik dla firm chcących inwestować w Polsce - „Doing Business in Poland”

22 lutego 2017

  • Share
Firma doradcza EY przygotowała praktyczny poradnik dla firm chcących inwestować w Polsce - „Doing Business in Poland”

„Doing Business in Poland” to kolejna edycja kompleksowego przewodnika dla inwestorów zainteresowanych rozpoczęciem i rozwinięciem swojej działalności w Polsce. Na blisko 200 stronach eksperci EY przygotowali praktyczne informacje z ośmiu rozległych tematów obejmujących klimat i zachęty inwestycyjne, otoczenie makroekonomiczne, podatki, kapitał ludzki, zamówienia publiczne, nieruchomości, audyt i księgowość oraz wybrane sektory gospodarki. Publikacja jest w języku angielskim. Można ją pobrać ze strony www.ey.com/pl/doingbusiness.

- Jesteśmy gospodarką, która stabilnie się rozwija. Skumulowany wzrost PKB w Polsce w latach 2008-2016 wyniósł ok. 32,6%. Wyższym wynikiem będą mogły pochwalić się zapewne tylko dwa kraje Unii Europejskiej: Malta i Irlandia. Mamy też młode, wykształcone kadry, świetnie znające języki obce. To doceniają inwestorzy, którzy chcą w Polsce rozwijać swoją działalność – podkreśla Jacek Kędzior, Partner Zarządzający EY Polska.

- Polska jest ciągle bardzo atrakcyjnym kierunkiem dla inwestorów. Jak wynika z corocznego raportu EY „Atrakcyjność inwestycyjna Europy”, jesteśmy nie tylko krajem pierwszego wyboru w Europie Środkowo-Wschodniej, ale znajdujemy się w czołówce państw na kontynencie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. W 2015 roku w Polsce powstało 211 BIZ. To wzrost aż o 60% w porównaniu z 2014 – mówi Paweł Tynel, Partner EY i Lider Grupy Zarządzania Innowacjami w EY.

„Doing Business in Poland” to kompendium przepisów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej obowiązujących 1 stycznia 2017 roku. Autorzy poszczególnych rozdziałów są wiodącymi ekspertami w swoich obszarach z doświadczeniem na polskim rynku i w pracy z zagranicznymi klientami.

- Przygotowaliśmy tę publikację żeby przybliżyć różne praktyczne kwestie, z którymi stykają się inwestorzy zagraniczni, którzy wchodzą do Polski. Mamy nadzieję, że to pomoże firmom uniknąć typowych pułapek i zwrócić uwagę na obszary, w których wiedza i odpowiednie planowanie pozwolą zredukować ryzyko związane z działalnością – mówi Mikołaj Rytel, Partner w Dziale Audytu EY, Szef Amerykańskiej Praktyki w Polsce.

Publikacja składa się z ośmiu obszarów. Eksperci opisują w nich zagadnienia dotyczące klimatu i zachęt inwestycyjnych, zasad prowadzenia działalności, podatków, kapitału ludzkiego, zamówień publicznych, nieruchomości, audytu oraz księgowości. Osobny rozdział poświęcony jest także poszczególnym sektorom w polskiej gospodarce, które mogą być interesujące z punktu widzenia inwestorów zagranicznych.  

- Wiele instytucji oraz firm pytało nas o kolejną edycję Doing Business i stąd też inicjatywa jej przygotowania. Okazuje się bowiem, że niby w internecie jest wszystko, ale zebrane razem i klarownie przedstawione – już niekoniecznie – podsumowuje Paweł Tynel.

O firmie EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne. Na całym świecie EY zatrudnia ponad 212 000 pracowników, których łączą wspólne wartości i przywiązanie do dostarczania klientom wysokiej jakości usług. Misją EY jest ciągłe usprawnianie rzeczywistości wyrażające się w haśle „Building a Better Working World”. Firma pomaga swoim pracownikom, klientom i społecznościom, w których funkcjonuje wykorzystać ich potencjał.

EY ma biura w ponad 150 krajach dzięki czemu może wspierać klientów w niemal każdym zakątku świata. W Polsce ma blisko 2500 specjalistów pracujących w 7 biurach: w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu. Na lokalnym rynku EY wielokrotnie nagradzano tytułami najlepszej i najskuteczniejszej firmy doradztwa podatkowego wg. rankingu Dziennika Gazety Prawnej. Firma wygrywała również Ranking Audytorów Rzeczpospolitej.

EY angażuje się w działania na rzecz promocji przedsiębiorczości. Od 14 lat zaprasza kandydatów do startu w polskiej edycji konkursu Przedsiębiorca Roku, której zwycięzcy reprezentują nasz kraj w międzynarodowym finale World Entrepreneur of the Year organizowanym co roku w Monte Carlo.

Jednym ze społecznych zobowiązań EY jest też innowacyjny projekt z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu o nazwie Sprawne Państwo. Jest to program mający na celu podniesienie efektywności i polepszenie skuteczności działania administracji publicznej w Polsce.

EY to także jeden z najlepszych pracodawców w Polsce. Przez trzy lata z rzędu (2012, 2013, 2014) firma otrzymywała tytuł Idealnego Pracodawcy według Uniwersum. Również trzykrotnie zajmowała pierwsze miejsce w badaniu „Pracodawca Roku®” prowadzonym przez międzynarodową organizację studencką AIESEC. 

Aby uzyskać więcej informacji, wejdź na www.ey.com/pl 

Załączniki komunikatu